A nők tipikusan 12-13 éves koruk körül menstruálnak először, és 50 éves koruk körül utoljára. A kettő közötti körülbelül 450 hónapban szükségük van betétre, tamponra, tisztasági betétre, éjszakai betétre, kinek többre, kinek kevesebbre. Nem luxuscikkek. Alapvető szükségletek. És 450 hónap alatt nagyon sokba kerülnek.
A Tesco 2024-es reprezentatív felmérése szerint egy nő átlagosan 4200 forintot költ intim higiénés termékekre havonta. 450-el szorozva ez közel 1,9 millió forint.
A kutatás szerint a nők 40%-a spórolt már máson, hogy tampont, betétet tudjon vásárolni. Közel 50% tapasztalta már, hogy nem tud intim higiénés terméket venni a számára szükséges mennyiségben vagy minőségben.
Partnereinkkel közösen ebben szeretnénk most segíteni. 2025. június 5. és 18. között minden, a kampányban részt vevő női intim higiéniai termék árából 30 forinttal támogatjuk a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetet, akik az így befolyó összegből állítanak össze intim higiénés csomagokat, illetve szerveznek edukációs előadásokat hátrányos helyzetű lányoknak és nőknek, hogy a menstruáció náluk se legyen akadálya a tanulásnak, a társas kapcsolatoknak vagy a közösségi szerepvállalásnak.
A kampány kiemelt támogatója a Procter&Gamble.
Tudjon meg többet a Tesco menstruációs szegénység elleni programjáról:
2025. június 5. és 18. között